Derfor skal du lave din egen rejseblog på nettet

Vi kommer her med vores grunde til, at du gør klogt i at lave en rejseblog på nettet.

Det at rejse er det eneste, der gør dig rigere, selvom du mister penge på det. At rejse er oplevelser, hvad end du gør det alene eller deler det med andre. Og hvis ikke du er ude at rejse med andre, kan du altid dele oplevelserne på sociale medier eller på nettet, som vi vil anbefale, at du gør. Her er vores grunde til, hvorfor det er en god ide at dele sine rejseoplevelser på en hjemmeside på nettet. Det kan blandt andet ske i blogform.

Flere billeder og mere spalteplads

Hvis du laver en blog på din egen hjemmeside, vil du have masser af spalteplads. Der vil være mulighed for, at du kan dele, hvad du har oplevet og sætte det op formaliamæssigt på en måde, der er mere indbydende end på eksempelvis Facebook.

afrika

Når du skriver en blog på nettet, kan du sætte et billede ind for at skabe lidt luft. Det er ikke muligt på eksempelvis Facebook.
På internettet kan du skrive lige så meget, du vil, og du kan indsætte dine billeder i din tekst, når du vil. Du kan skabe en vis afstand i din tekst, som vil gøre det lettere at læse teksten.

Du kan også dele tingene op, således at du eksempelvis laver enkelte mapper for hver rejseoplevelse. Det vil sige, at hvis du har været i Colombia, kan du lave en Colombia-mappe, hvor du deler alle dine oplevelser fra det sydamerikanske land. Besøger du Brasilien, kan du lave en Brasilien-mappe og så videre.

Bliv mere personlig på din egen hjemmeside

Hvis du laver din egen hjemmeside, kan du gøre det noget mere personligt, end hvis du laver en Facebook-opdatering. Det er de færreste, der er indstillede på at læse en roman som Facebook-opdatering, men hvis du skriver et langt stykke på din hjemmeside, klikker folk ind for at læse det, du har skrevet.

Rio de Janeiro

Når du har din egen hjemmeside, kan du skrive lige det, du vil. Det er ikke nødvendigvis hver gang, at du er interesseret i, at din chef skal se, hvad du har skrevet som Facebook-statusopdatering.

Det giver selvfølgelig sig selv, at du pr. definition kommer til at blive mere personlig på din egen blog/hjemmeside end Instagram og Twitter. Der er nemlig et maksimum af antal ord, du kan bruge på de to medier, som ikke gør sig gældende på din egen hjemmeside.

Opsætningen er meget nemmere og mere overskuelig

Hvis du eksempelvis vælger at skrive om Colombia, er det nemmere at dele det op i en masse forskellige underkategorier. Det vil sige, at du kan lave en kategori, som du kalder ”Colombias økonomi,” ”Colombias politiske forhold,” ”Colombias musikscene,” ”Colombias attraktioner” og så videre.
Den slags underrubrikker kan du ikke lave på samme måde, når du bruger Facebook. Det vil aldrig se lige så godt ud rent opsætningsmæssigt.

For hver underkategori, du laver, kan du indkapsle kategorien med ét billede, som for dig at se er symbolet på kategorien. Det vil sige, at hvis du eksempelvis har en kategori, der hedder ”Brasiliens natteliv,” ville det være oplagt at have et billede af karneval i Rio de Janeiro. På samme måde kan et billede af Jair Bolsonaro under Brasiliens politiske kategori være på sin plads.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *